Zespół Szkół Techniczno-Informatycznych w Mszanie Dolnej

34-730 Mszana Dolna, ul. Starowiejska 4, tel. (18) 33 19 040

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

Właśnie zakończył się trwający trzy dni Festiwal Zawodów w Małopolsce, na którym w krakowskiej hali EXPO Zespół Szkół Techniczno-Informatycznych z Mszany Dolnej prezentował swoją ofertę jako jedyna szkoła z powiatu limanowskiego.

Ponad 140 interaktywnych stoisk, blisko sto szkół ponadgimnazjalnych o profilu zawodowym, a do tego porady, konsultacje i ciekawe pokazy – takie atrakcje przygotowali organizatorzy szóstej edycji największych targów edukacyjnych, w których wzięło udział kilkadziesiąt tysięcy gimnazjalistów z regionu.

- Nasze wiosenne spotkania w Krakowie stały się już tradycją. Co roku o tej porze małopolscy uczniowie kończący szkoły podstawowe i gimnazjalne stają przed niezwykle ważną dla ich przyszłości decyzją. Muszą postanowić o wyborze szkoły średniej, co będzie miało ogromny wpływ na ich przyszłą karierę zawodową. Dlatego Województwo Małopolskie chce pomóc młodym mieszkańcom regionu w dokonaniu jak najbardziej właściwego wyboru - tłumaczy Jacek Krupa, marszałek Województwa Małopolskiego. - Wszystkim nam zależy, by wybrany zawód dał młodym ludziom możliwość godnego życia. Chcemy, by byli zadowoleni i mogli rozwijać swoje pasje. A Festiwal Zawodów daje im właśnie taką szansę.

Oprócz szkół swoją ofertę prezentowały również służby mundurowe - policja, wojsko, straż pożarna oraz straż graniczna i straż miejska. Z zaproszenia skorzystali również przedstawiciele zagranicznych szkół z Francji, Niemiec, Słowacji, Ukrainy i Węgier. To nie wszystko! W hali EXPO wylądował też prawdziwy szybowiec, zaparkował tir, wóz strażacki, radiowóz, wojskowy Hamer, a na jednym z dwóch stoisk ZSTI - podnośnik koszowy F.H.U. AGMAR, który jest partnerem biznesowym szkoły na tragach. Tłumy przyciągało też stoisko reklamy, na którym partnerem biznesowym była Studio Fotograficzne Foto Majka. W profesjonalnej sesji chcieli uczestniczyć nie tylko uczniowie gimnazjów, ale i inni wystawcy.

Dla uczniów ZSTI udział w targach był niezwykle ciekawym doświadczeniem. Szczególnie dla przyszłych specjalistów z klasy reklamy była to cenna lekcja, podczas której wiedzę teoretyczną mogli skonfrontować z praktyką zawodową.- Udział w targach wymagał od nas wiedzy logistycznej. Przygotowania trwały kilka miesięcy. To było ogromne przedsięwzięcie. Musieliśmy nie tylko opracować materiały prasowe, które znalazły się w katalogu wystawowym targów i prezentację dotyczącą szkoły, ale także nawiązać współpracę z przedsiębiorcami z branży, co było wymogiem organizatorów – tłumaczą przedstawiciele ZSTI. – Sam udział w targach, to były cztery dni ciężkiej pracy – począwszy od opracowania koncepcji, transport wszystkich materiałów, poprzez przygotowanie stoiska, aż wreszcie promowanie szkoły wśród tysięcy odwiedzających targi gimnazjalistów.

Jak podkreślają dalej uczniowie i nauczyciele z ZSTI biorący udział w targach, warto uczestniczyć w takim przedsięwzięciu i z pewnością za rok będą ponownie chcieli promować w ten sposób swoją szkołę.