• slajd1
  • slajd2
  • slajd3
  • sladj4

ZSTI prezentuje swoją ofertę na krakowskich targach edukacyjnych

Właśnie zakończył się trwający dwa dni Festiwal Zawodów w Małopolsce, w którym w krakowskiej hali TAURON Areny Zespół Szkół Techniczno-Informatycznych z Mszany Dolnej uczestniczył już po raz piąty – tym razem, ze względu na popandemiczne ograniczenia, tylko z jedną ofertą – technikum reklamy.

Festiwal Zawodów w Małopolsce to święto szkolnictwa zawodowego. W czasie jego trwania uczniowie szkół kształcących zawodowo prezentowali w sposób interaktywny zdobyte umiejętności zawodowe. W tym roku, po dwuletniej przerwie, wydarzenie odbyło się w formule hybrydowej – połączono tradycyjne targi wystawiennicze z organizacją programu tematycznego dla uczniów w formie studia telewizyjnego. Festiwal był otwarty tylko dla części zwiedzających. Do bezpośredniego udziału zostali zaproszeni uczniowie klas ósmych, ich nauczyciele i rodzice. Dla pozostałych uczniów szkół podstawowych, w tym samym czasie zostały przygotowane tematyczne programy zawodoznawcze, transmitowane on-line, zawierające także relację z targów prowadzonych na żywo.

Mimo iż zmieniła się nieco formuła festiwalu, niezmienna pozostała jego idea. Przez dwa dni wystawcy prześcigali się w pomysłach, by przyciągnąć uwagę zwiedzających. Na blisko 80 interaktywnych stanowiskach można zobaczyć m.in. pokazy barmańskie, mody, robotyki, mechaniki samochodowej oraz wiele innych związanych z branżami: mechaniczno-transportową, rolniczo-leśną, elektroniczno-informatyczną, turystyczno-gastronomiczną, medyczno-społeczną, handlowo-usługową, budowlaną, energetyczną i chemiczną oraz mundurową.

Oferta ZSTI cieszyła się ogromną popularnością wśród zwiedzających. Na stoisku technikum reklamy można było zobaczyć wiele nowości branżowych, takich jak druk sublimacyjny, czy 3D, studio fotograficzne, pokazy graficzne.

Dla uczniów ZSTI udział w targach był niezwykle ciekawym doświadczeniem. Szczególnie dla przyszłych specjalistów z klasy reklamy była to cenna lekcja, podczas której wiedzę teoretyczną mogli skonfrontować z praktyką zawodową. – Udział w targach wymagał od nas wiedzy logistycznej. Przygotowania trwały kilka miesięcy. To było ogromne przedsięwzięcie. -Musieliśmy nie tylko opracować materiały prasowe, które znalazły się w katalogu wystawowym targów i prezentację dotyczącą szkoły, ale także nawiązać współpracę z przedsiębiorcami z branży, co było wymogiem organizatorów – tłumaczą przedstawiciele ZSTI. – Sam udział w targach, to były trzy dni ciężkiej pracy – począwszy od opracowania koncepcji, transport wszystkich materiałów, poprzez przygotowanie stoiska, aż wreszcie promowanie szkoły wśród tysięcy gości odwiedzających targi.